Dreadlock Holiday - 10cc

 

Benodigdheden:

- Kaartjes en audio "Dreadlock Holiday"

 

Hoe ga je te werk?

Na een korte introductie van het nummer, de band en de sociaal culturele context, wordt er geluisterd naar de audio en proberen de leerlingen de gegeven plaatjes op de juiste volgorde te leggen. Elk groepje krijgt een eigen setje. Sommige plaatjes hebben heel duidelijk iets met de tekst te maken, en andere zijn woordspelingen, of grapjes op de tekst. Leg op basis van de Engelse vaardigheden in de klas, de plaatjes van tevoren uit of help de kinderen door te zeggen wanneer er een nieuw kaartje komt. Door het nummer steeds opnieuw stil te zetten, en met de leerlingen de tekst mee te zingen en aan te wijzen, heeft als het goed is uiteindelijk iedereen het juiste rijtje op zijn tafel liggen.

 

Verantwoording van de keuze:

Ik heb deze les gekozen omdat ik het systeem van de plaatjes neerleggen heel fijn vindt, het bevordert het samenwerkingsvermogen en de kennis over de engelse taal. 

Plaatjes Dreadlock Holiday
Afbeelding – 353,4 KB 176 downloads

Les ontworpen door Leon Scherphof, student conservatorium Maastricht, docent muziek leerjaar 1