Game Over
Benodigdheden:
- Dansspetters CD II
Hoe ga je te werk?
Dans:
Level 1: Je zit in een kleine ruimte, je moet een uitweg zien te vinden. Hierbij ligt de nadruk op hoe we gaan ontsnappen uit deze ruimte en hoe je dit in bewegingen laat zien. In de muziek is de overgang goed te horen naar het volgende level
Level 2: Je bevindt je ondergronds en kan niet rechtop staan. Je moet rollend, kruipend, wringend een weg banen. Ook hierbij is weer belangrijk hoe we dit doen en welke beweging daarbij hoort.
Level 3: Je staat op een open vlakte en ineens schieten er muren langs je omhoog. Je moet je een weg banen tussen de schietende muren. Belangrijk hier is dat kinderen gebruik maken van de ruimte en steeds van route veranderen.
Level 4: Je hebt het einde gehaald, je bent in de ruimte. Waar meteorieten om je heen vliegen. De muziek is traag en al je bewegingen moeten dus in slow motion. Er moet aandacht zijn voor iedere beweging die je maakt. Je probeert jezelf in balans te houden.
Game over: We laten zien in onze bewegingen dat je het spel gehaald hebt of terugzakt naar het eerste level.
Een variatie op deze les zou zijn door kinderen zelf een eigen computerspel te laten uitwerken. Hierbij verwerk je in de opdracht dat de kinderen beweegredenen bedenken voor hun idee en hoe ze deze beweging gaan vorm geven.
Verantwoording van de keuze:
In deze les komt de "belevingswereld" van een bovenbouwleerling aan bod. De leerlingen wanen zich door een spel, de meeste in de klas hebben wel eens een spel gespeeld. Bij deze les komt veel creativiteit kijken omdat je je in moet leven in een gamewereld. Verder is beweging natuurlijk het belangrijkste domein.
Les uit Dansspetters II
Maak jouw eigen website met JouwWeb